لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع : ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 45 صفحه
قسمتی متن :
نشانه شناسی دهه 1950 همچون روش پژوهش شناخت دلالتها ادراک کارکردهای ارتباطی بکار رفته است. اندیشمندانی ماند لوی استروس، میشل فوکو، فردینان دوسوسور، چارلز ساندرس پیرس، رولان بارت اومبرتواکو، اثار مهمی زمینه پدید اوردند زمینه خاص نشانه شناسی تصویر شاخه علم شناخت نشانه دیداری است، اثاری بارت زمنیه عکاسی، سینما نقاشی نوشته شده است.
بارت مبانی نظری خود سال 1962 رساله « عناصر نشانه شناسی» شرح داده است. اما میان نظریه چارلز ساندرس پیرس بیشتر مورد توجه نشانه شناسان تصویر است، زیرا وی نظریه عمومی نشانه ارائه داده دسته بندی مشخص کردن گونه متفاوت نشانه پرداخته است.
هد ف نشانه شناسی تصویر، کشف قاعده های« خواندن تصویر درک معناهای طریق شناخت عناصر تجسمی وجه تظاهر تصویر تحلیل پیکربندی عناصر تصویری انجامد مرحله بعد تحلیل اشکال شناخت معناهای مدلول تصویردست یابد.
نشانه شناسی بررسی علمی نشانه هاست مانند علوم دیگر دارای اصول قواعد روش مبتنی مشاهده ازمون وجستجو براساس معیارهای عینی است. عمل حوضه هنرهای حجمی مطرح قابل تامل معماری، طراحی صنعتی، نشانه شناسی ارتباط میان محصول حجم انسان تاثیرات روانی مورد بررسی قرار گرفته روند تحقیقاتی اشاره خواهد شد.
تعریف واژه ی« ارم» نشانه
حدودا ده سال پیش پشنهاد استادان رشته ارتباط تصویری، دانشکده هنر واژه « نشانه» جای« ارم» و«لوگو» مورد استفاده قرار گرفت. گسترش دامنه رشته نشانه شناسی موضوع بررسی ان« نشانه» بدیهی دیگر نمی توان نشانه مفهوم محدود« ارم» «لوگو» بکار برد رو استناد فرهنگ لغات « هزاره»،« لاروس» و«معین»، تحقیق همان واژه ارم استفاده شده نزدیکترین معادل« لوگو» طرفی اشناترین واژه افراد جامعه ما هست.
هزاره: logo :( موسسه غیره) ارم، علامت
فرهنگ معین: ارم( فر. Arme ) نشانه مشخص معرف دولت، اداره، موسسه، کارخانه مانند ان.
لاروس:logo بازنمایی گرافیک یک مارک/ صنعتی تجاری
انواع گوناگون ارم
تاکنون روشهای مختلفی دسته بندی ارم مشخص کردن گونه متفاوت پیشنهاد ه دیدگاه نشانه شناسی دسته بندی برحسب ترکیب عناصر زبانی، شمایلی انجام گیرد. اساس دسته ارمها فقط عناصر زبانی استفاده کنند ( یک نام، یک چند حرف)؛ انها را« ارم نوشتاری»،«logotype » نامیم. دسته دیگر ترکیب عناصر شمایلی طراحی شوند؛ انها را« ارم شمایلی»،« logo iconique » یا«icotype » نامیم. دسته سوم، تلفیق عناصر شمایلی نوشتاری ساخته شده اند؛ انها را« ارم تلفیقی»،« logo mixte » نامیم.(شکل 1)
(ارم نوشتاریlogo type
این دسته ارمها فقط استفاده نشانه زبانی طراحی شوند: گاه نام اختصاری موسسه سازمان مانند: BHV فروشگاه Bazar de Bazare l Hotel deville مارک پوشک Louis Vuitton ، CA بیمه Credit Agricole بزرگ نمایی حروف اول نام موسسه مانند: H برا انتشارات Hachette ، ترکیب بندی حروف ارقام طراحی شوند. مانند:3M .برخی نام کامل موسسه سازمان بازنمایی کنند مانند: نام طراح سازنده جواهرات Cartier ، نام فروشگاه بزرگ زنجیره Lafayette نام طراح تولید کننده پوشاک New Man.(شکل2)
بنابراین« ارم نوشتاری» دو گونه اند نام موسسه نمایش دهند حروف ارقام استفاده کنند استفاده حروف، قابل انعطاف تر راحتی زمینه فرهنگی گوناگون تطیبق پیدا کند، ولی از