فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

تحقیق نظریه استراتژیک وتجزیه محیطی ص


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 28 صفحه


 قسمتی متن : 

 

نظریه استراتژیک وتجزیه محیطی

1- تجزیه محیط شغلی . 2- رقابت وساختار ومقررات صنعت.

3-موقعیت استراتژیک وارزش افزوده. 4-تحلیل SWOT (قدرت- ضعف – فرصت تهدید).

5- پیش بینی وضع محیط. 6- طراحی سناریو

اطلاعات موقعیت استراتژیک ماکمک کند که هماهنگی بین سازمان ومحیط بیرونی رادرک کنیم .

وضعیت اولیه صنعت داروسازی اروپایی نشان دهد که چطور ساختارهای شرکت وسیله نیروهای محیطی خارجی تحت تاثیرقرارمی گیرند. موقعیت وتوانایی سازمان ایجاد واضافه کردن ارزش گزارش کنند درنتیجه ارزش افزوده درارتباط تجزیه وتحلیل SWOT(قدرت –ضعف-فرصت –تهدید) شرح داده شود. فصل ارزیابی ماهیت ازمحیط شغلی شروع شود ودر ادامه تاثیر مقررات براستراتژی شرکت وصنعت توجه دارد .. علاوه براین همانطور که دربحث تطابق E-V-R دیده شدموقعیت باید تغییر کند. گاهی تغییر پیوسته وافزایشی وگاهی اوقات برجسته تر منقطع تر است. فهمیدن ودرک تغییر دوم ذکرشده فصل بعدی بابحثی پیرامون ساخت سناریو وبرنامه ریزی شروع شود.

تجزیه وتحلیل محیط شغلی

مدیریت دریک دنیای بسیار اشفته : موضوع سهامداران عنوان چندین نیرو ازنیروهای محیطی درنظر گرفته شود سازمانی راتحت تاثیرقرارمی دهد اشکارا درشرکت دارای نفع وسودی باشند . بطور ساده سهامداران باید ازلحاظ قدرت وسودشان طبقه بندی شوند همانطور که درشکل 1-7 نشان داده راحتی توان ازیک شبکه چهارضلعی موضوع استفاده کرد. اینها باید انهایی قدرت دارند باید رضایتشان جلب شود مخصوصا اگر مایل انجام فعالیت سازمان باشند . انهایی قدرت نسبتا کمی دارند اماسودبیشتری دارند باید موردتوجه قراربگیرند. رقباتاثیر زیادی براستراتژی عملکردی ورقابتی شرکت دارند وموضوع موردبحث فصل 8 باشند .

اگر یک شرکتی درصدکنترل رشد , تغییر وتوسعه باشد باید درجستجوی نیروهایی باشد که فرصت رشد وتغییر ایجاد کنند ونیزتهدید رابرای پاسخگویی رابه تقاضا بوجود بیاورند . مدیران باید ازنیروها وتغییرات محیطی مطلع باشند ومنابع سازمان سود بردن ازفرصتهامقابله وبرخورد باتهدیدات اداره کنند. درعوض رهبراستراتژیک قطعیت انجام مساله رانشان دهد ونیزباید تناسب ارزشها وفرهنگ سازمانی رابرای رسیدن عوامل کلیدی موفقیت نشان دهد. بطور کاملا ساده محیط شوک سازمان دهد وروشی ازطریق منابع بکارگرفته شوندکه توانایی کنترل شوک هامشخصص کنند.

این مساله تطابق E-V-R (محیط – ارزش – منبع) مربوط باشد.

چندین مرتبه نمودارهای مربوط عواملی کارامد موفقیت رادرمحیط تجاری یاشغلی بوجود اورند ساخته ونگاهداری شده اند . همانطور که نیروهای محیطی ورقابتی تغییر کنند واقعیت اخیر مورد نیاز موفقیت رقابتی ازنمودار سازمان دور شود. درنتیجه یک نمودار جدید ضروری . ناپیوستگی نمودارها نیاز تغییرات بیشتر وبرجسته تری دارد. تسریع تغییرات یک کار کلیدی مدیریتی است.دریک محیط اشفته ایجادتطابق E-V-R سازمان باید استراتژی ه عقایدش تغییردهد. مینی کیس 2- 7 تغییرمهم نمودارUK کشاورزی نشان دهد.

شکلی نیست که دنیا یک بازار بزرگ . بازارهای سرمایه , تولیدات وخدمات , تکنیک ساخت ومدیریت همگی ازلحاظ ماهیت جهانی شوند. نتیجه شرکت فهمند که انها باید درتمام دنیا ( دریک بازارهای جهانی) رقابت کنند.

Maurice saatchi: درتجربه من درشرکت صنعتی بزرگ مشکلات تهدیدهای زندگی صنفی دربیش ازیک دوره طولانی پیشرفت کند نباید مشکلات اجازه رشدداداماحل مشکلات رابه عهده مدیرکل گذاشت اوفردی حال وازخودراضی خودفریبی وتبریک خودشان بابیان عالی علاقمندند. عبارت کوتاه خودمدیریت مشکل ساز .

Eugene Anderson: چگونه توانم زمانی کریکت بازی کنم انتظارموفقیت داشته باشم درحالیکه سایر مردم تمرین کاراته مشغولند .

شکل 2-7 تاکید کند همانطور که روزبه روز صنعت وبازارها جهانی شوند کیفیت مهمتر ازمنبع ومحل ساخت شود. مردم بریتانیا مثل مردم بقیه جهان ادعا کنند که بریتانیا بهترین کشوراست اما درصورتی درست که محصولات کشوردرسطح جهانی باشند. دستیابی کیفیت وشهرت جهانی , شرکت هاباید ازدانش وعقاید جدید استفاده کنند دربهترین سطح جهانی عمل کنند وشبکه بین المللی وشرکایی داشته باشند بهترین منابع درسراسر جهان دسترسی داشته باشند.

دراین محیط پویا امریکا مهمترین رقیب کشورهاست. چون صنایعش بطور تکنیکی توسعه دهد وخودش نوکر اقتصاد تبدیل کرده است. کشور راه تولید، بخش خصوصی مالی مورد نیاز سرمایه گذاری دربخش خیلی خطرناک وجدید پیدا کرده قوانینی بوجود اورده که مانع انعطاف پذیری نیروی کار نمی شود. اروپا معمولا محدودتر ازامریکا ست گرچه عملیات بین کشورها حتی دراتحادیه اروپایی متنوع .

اگرچه مثال دنبال شده بریتانیایی هستند ویک موضوع مهم بیان کنند ولی داستانهای ساده ازبخش دیگر توانیم بگوییم . زمانی که نخست وزیر کشاورز بریتانیا

thatcher Margaret درسال 1979به قدرت رسید اوبه سرعت تشخیص داد که فاصله تولیدی عمیقی بین بسیاری ازشرکت بریتانیا وجود داردوعقیده داشت بهترین فرددرجهان . اومبادرت کاهش فاصله بین شرکت بزرگ وکوچک کرد گرچه دربسیاری صنعت فاصله باقی ماند ولی او موفق بود. دربعضی صنعت بریتانیا بهترین شرکت را


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.