لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع : ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 49 صفحه
قسمتی متن :
نقش روابط عمومی تحقق اصل حق دسترسی ازادانه اطلاعات نظام دموکراسی
هدف نگارش مقاله اهمیت ویژه بوده که سالهای اخیر اکثر کشورهای دنیا که دارای ساختار دموکراتیک هستند حق دسترسی ازادانه اطلاعات پی حق ازادی بیان داده شده دیگر اینکه ایا روابط عمومی توانند محملی گسترش مفهوم درست حق هر جامعه باشند نه مرحله بعد بدنبال راهکارهای عملی که یک روابط عمومی تحقق پیوستن هدفش که تحقق اصل حق دسترسی ازادانه اطلاعات بود. انچه مسلم ارتباط مستقیم حق دسترسی ازادانه اطلاعات دموکراسی انچنانکه سالهای اخیر حق دسترسی ازادانه اطلاعات بعنوان اکسیژن دموکراسی نام برند پس قبل هر چیز بایست تبیین مبانی فکری دموکراسی مبانی حکومت دموکراتیک پرداخت شناختی کلی مورد حکومتهای دموکراتیک بدست اورده کنار بررسی حق دسترسی ازادانه اطلاعات جوامع دموکراتیک پرداخت سپس تعریف واحدهای عمومی تبیین وظایف اصلی انها پرداخت بتوان ارزیابی درستی انچه ادعا شده بدست اورد.
مهمترین مسئله واحد روابط عمومی که قدم اول هست کسب اعتبار جلب اعتماد مخاطبان درون سازمانی برون سازمانی باشد چون غیر صورت هر راهکاری بن بست میرسد فضای اعتمادی هیچ فعالیتی سرانجام نخواهد رسید حال داشتن پیش فرض وجود روابط عمومی اعتبار مورد اعتماد باید قدمهای بعدی درستی برداشت روابط عمومی تواند نفوذ افکار عمومی رسیدن هدف خود قریب الوقوع تر نماید استفاده عوامل موثر افکار عمومی که مهمترین رهبران افکار عمومی رسانه جمعی باشند نزدیک شدن رهبران افکار عمومی طرق مختلف توضیح تبیین مسئله انها یکی مهمترین راهها تنویر افکار عمومی مورد ازادی اطلاعات حق دسترسی باشد چرا که رهبران افکار عمومی مرحله اول راحتی توانند طریق رسانه که نوعی بلندگو تریبون انها محسوب شود نظرات خود عامه مردم القاء کرده انها اعمال نفوذ کنند مخصوصا اگر رسانه مثل تلوزیون استفاده شود که خود خاطر خاصیت ذاتی اش افراد اعتبار بخشد اعتبار منبع پیام افزایش دهد. روش تواند عامه مردم تاثیر گذار باشد مدیران کارگزاران سازمانها بتوان قدم جهت رسیدن حق مسلم شهروندان یک جامعه دموکراتیک برداشت.
روابط عمومی چنین توانند استفاده مطبوعات جهت بالا بردن اگاهی مردم زمینه حق مسلم شان گام بردارند افراد جامعه انتشار چاپ مقالات مختلف زمینه حق دسترسی اطلاعات شفاف کاری دولت حاکم سوی هدف خود ترغیب کنند چرا که همیشه گفته ایم مطبوعات رکن چهارم دموکراسی اینجا توان استفاده راهکارهای درست رکن جهت مطلوب کار گرفت. متخصصین روابط عمومی (مدیران کارشناسان) توانند اطلاع رسانی دو بخش درون سازمانی تشکیل جلسات توجیهی نیروهای درون سازمانی البته دو سطح مدیران کارکنان برگزار نمایند برگزاری جلسات اینچنینی یک مدت معین بطور مکرر تکرار کنند بتوان توجه اصل تکرار چنین استفاده شیوه موثر بیانی هدف خود که همانا نااشنایی نیروهای درون سازمانی اعم مدیران کارمندان برسند. مطمئنا بخش مهم وظیفه روابط عمومی درون سازمان برگزاری جلسات توجیهی مدیران راستای هدف مورد نظر چون اولین افرادی که هدف اصلی روابط عمومی مخالفت خواهند کرد مدیران سازمانها هستند که جایگاه خود صورت دسترسی شهروندان اطلاعات مختلف سازمان خطر بینند خاطر ترس تخریب پایگاه اجتماعی منافعشان ساز مخالف خواهند ز. چون شهروندان مخالفان برون سازمانی طبیعاتا خواهان دسترسی اطلاعات مورد انچه محیط اطرافشان گذرد هستند مخصوصا اگر زندگی خصوصی انها ارتباط پیدا کند اینجاست که مسئله اعتبار اعتماد روابط عمومی رخ نماید چون اگر روابط عمومی اعتماد اعتبار لازم برخوردار باشد جایگاه مناسبی ساختار سازمان خود اختصاص داده باشد پذیرش سخنشان طرف مدیران اسانتر خواهد روابط عمومی باید یک ارتباط دوسویه بین مدیران شهروندان که همان مخاطبان برون سازمانی هستند ایجاد کند خود عنوان یک نهاد فر هنگ ساز عمل کند فرهنگ چگونگی دسترسی اطلاعات، چگونگی استفاده اطلاعات مزایای استفاده چنین حقی همچنین کاری مدیران سازمانها شهروندان بالاترین سطح ممکن انتقال دهند. شایان ذکر یکی مزایای مهم چنین حقی کاهش فساد دولت حاکم چنین ایجاد اعتماد متقابل بین مردم دولت حاکم باشد.
هرجا سخن پاسخگویی مسئولیت پذیری رود نشان پیش فرض دارد که نوعی ارتباط دوسویه مبتنی اعتماد، صداقت منافع مشترک میان اکثر نظریه مربوط حکومت مردم سالار فرض نهفته حکومت خدمتگذار مردم انتخاب شده اراده مردم عملی سازد همان طور که اشاره یکی شرایط پاسخگویی نظام سیاسی، اگاهی شرایط بیرونی بین المللی است، ما عصر اطلاعات، ارتباطات پردازش