فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

تحقیق نقش فناورى هاى ارتباطى پیشرفت کشور


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 6 صفحه


 قسمتی متن : 

 

نقش فناورى هاى ارتباطى پیشرفت کشور

توسعه دانش اطلاعات، وضعیت جدیدى دنیا وجود اورده صاحبنظران اندیشمندان، انقلاب اطلاعات تحولات پیشین صنعتى متمایز ساخته اند. کارو لوکس، استاد دانشگاه تهران هموطنان ارمنى ما اعتقاد دارد که انقلاب جدید تکنولوژیکى، فرصت هاى بى شمارى فراروى کشورهاى حال توسعه جمله ایران گذاشته عقب ماندگى صنعتى خود جبران کنند. دکتر لوکس نکته تاکید دارد که بهره گیرى تکنولوژى هاى جدید، الزامات خاصى طلب مى کند.اصولا فن شناسى اطلاعات، تحول زیادى اموزش ایجاد کرده است. برخى امکانات جدیدى که فن شناسى اطلاعات عرضه مى کند، یکى که ارتباط بین «یاددهنده» «یادگیرنده» تغییر مى دهد. دیگر لزومى ندارد که اموزش یادگیرى یک مکان همزمان صورت بگیرد. طریق فن شناسى اطلاعات مى توانیم یادگیرى الکترونیک، یادگیرى راه دور، یادگیرى غیرهمزمان انواع روش هاى یادگیرى اجرا دربیاوریم مشکلات مکانى زمانى میان برداریم.علاوه موارد، امکاناتى مثل موتورهاى جست وجو، کتابخانه هاى الکترونیک، دادکاوى ابزارهاى اکتشاف معرفت اختیار محققان انها مى توانند سرعت منابع موردنیاز سوابق کارهاى انجام شده مطالعه کنند. گذشته، چنین امکاناتى اختیار هیچ محققى نبود.وجود امکانات موجب ارتقاى کیفیت اموزش مى شود همین دلیل ما باید ابزارها، امکانات وسایل استفاده کنیم. اما حرف من که استفاده باید توام ابتکار باشد. اگر نوع استفاده ابتکار باشد، اموزش متحول مى شود. چون فلسفه هاى حاکم اموزش نحوه استفاده وسایل فنون تغییر پیدا مى کند. وقتى ما فن شناسى اطلاعات استفاده مى کنیم، دیگر لزومى ندارد شیوه سنتى مرسوم بیاییم اموزش هاى لازم ارائه دهیم. ما هنگامى که مشکل مکانى همزمانى نداریم، نیازى نیست که فرضا ۴۰ نفر یک ساعت زمان معین اموزش ببینند واقع انها زمان خود زمان یک نفر که یاددهنده است، تنظیم بکنند. روش جدید، هر موقعى که حداکثر امادگى براى یاد گرفتن توسط یک نفر وجود بیاید، او مى تواند شروع یادگیرى کند. اگر کلاس هاى حضورى، یک استاد ۴۰ ۵۰ نفر درس مى دهد، رابطه مى تواند عوض شود اقتصاد یادگیرى تغییر پیدا کند یک نفر بتواند معلومات اگاهى ۳۰ یا۴۰ استاد بهره مند شود.بنابراین اموزش، بیشتر مى تواند یادگیرنده محور باشد اینکه برنامه محورى توجه شود. تدریج، ما سمت مدل هایى مى رویم که نیازهاى یادگیرنده، تعیین کننده اصلى نه اینکه یک برنامه پیش تعیین شده محتواى مطلب یادگیرى تعیین کند. ضمنا نقش معلم دچار تحول مى شود.در حال حاضر ، استعاره دیگرى براى دانش کار مى رود. امروزه گفته مى شود که دانش، چیزى که باید وسیله یادگیرنده کشف شود، استاد صرفا نقش کمک کننده دارد اصلا نباید نقش انتقال دهنده داشته باشد.وقتى که وسایل اموزشى عوض مى شوند، ما باید سراغ تغییر رویکردها برویم. هر وسیله اى ، رویکرد خاص خود مى طلبد.در مقاله، نمونه هایى ابتکار عمل زمینه اموزش عالى ارائه شده است. یک نمونه اش ، اموزش الکترونیکى که روستاى «قرن اباد» روستاهاى اطراف پیاده شده است. روستاى قرن اباد بین گرگان شاهرود قرار دارد.متاسفانه هنوز نمونه هاى مشابهى مثل قرن اباد جاهاى دیگر کشور نداریم. على رغم اینکه چندین سال که ایران سازمان هاى وابسته سازمان ملل تصمیم گرفته اند براى ایجاد نمونه هاى مشابه ایران سرمایه گذارى کنند.نمونه هاى بین المللى دیگرى وجود دارد که حتى تجربه قرن اباد رادیکال تر است. موسسه اى نام گرین استار (Green Star) روستاهاى دورافتاده تر پروژه هاى مشابهى پیاده کرده است. یعنى روستاهایى که برق تلفن ندارند مسیر جاده هاى پررفت امد نیستند کارها انجام داده اند. انها استفاده تکنیک هاى غیرمتمرکز مثل انتن هاى بشقابى مولدهاى خورشیدى موفق شده اند شکل هاى پیشرفته ولى کم هزینه تولیدنیرو ارتباطات پیاده سازى کنند. ضمن سرمایه گذارى چندان کلانى مورد نیاز نخواهد بود.

اصلا شروع کار قرن اباد اینگونه بوده که مردم روستا کامپیوترهایى هزینه شخصى خودشان خریدارى کرده انها وزارت فناورى اطلاعات ارتباطات ایران اهدا کرده اند عوض وزارتخانه مذکور کامپیوترهاى دیگر تعداد کامپیوترها اضافه کرده اختیار روستاییان انجا قرار داده مردم انجا امکانات براى خدمات ارتباطى استفاده مى کنند.این که کامپیوترها مالکیت وزارتخانه است، معنایش نیست که مردم انها استفاده نکنند. اقاى دکتر جلالى استاد دانشگاه علم صنعت، پروژه پیاده کرده ولى چند سازمان پیشرفت پروژه کمک کرده اند.میزان پیشرفت پروژه قرن اباد چه حد بوده است؟شاید انتقاد شود که پروژه وابسته یک نفر پروژه داراى یک برنامه پیش تعیین شده نیست ولى الان دولت نهادهاى وابسته سازمان ملل علاقه مندند که پروژه تداوم پیدا کند اگر اقاى جلالى کار رها بکند، سازمان مایل هستند که کار ادامه دهند پروژه بین نرود. اما موضوع که پروژه، برنامه مشخص ندارد، شاید یک مزیت باشد ابتکار عمل پروژه بالا ببرد فرصت هاى پیش امده نحو احسن استفاده شود. یعنى نوعى نقاط ضعف زاویه دید دیگرى تبدیل نقاط قوت مى شود. شرایطى که نایقینى بسیار زیاد است، انعطاف پذیرى پروژه یک مزیت محسوب مى شود.از دید شما، مدیریت دانسته چه حوزه عملى برمى گیرد؟ما طریق تکنولوژى هاى ارتباطى جدید علاوه امر اموزش، کارهاى دیگرى مى توانیم انجام دهیم درواقع مى توانیم هرگونه دانش معرفتى جابه جا کنیم اینکه چه معرفتى چه کسى داده شود مدیریت دانسته مى گوییم. دانسته همانقدر ارزش دارد که کالاى مادى گذشته ارزش داشته است. شاید ارائه امارى


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.