لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع : ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 10 صفحه
قسمتی متن :
نگاهی دیگر مدیریت زمان
مقدمهبسیاری افراد ادعا کنند که وقت انها هدر نمی رود ابراز دارند که: من خیلی سازمــاندهی شده کار کنم، دانم کجا روم، دانم چکار کنم و... اگر شما واقعا صادقانه جزء دسته افراد هستید باید بگوییم که گروه اقلیتی جای گرفته اید.خیلــی مردم نسبت روزهای بدون بهره وری (بی حاصل) خود تفاوت هستند حالی که همگی مایل هستیم کارهای بسیاری یک روز انجام دهیم، ولی معلوم نیست کارهایمان چقدر ارزش داشته چه اساسی اولویت بندی شده اند چقدر وقت باید صرف انها کنیم. مثلا گاه گرفتن یک جواب ارسال یک نامه درخواست کالا انبار، بیش اهمیت موضوع موردنظر پیگیــری، تعارفات حاشیه پردازی مشغول شویم. همچنین بسیاری جلسات مسایل جنبی نظیر سیاست، تجارت، خانواده، اوضاع اجتماعی، اخبار سازمانی، و... بیشتر موضوع دستور جلسه موردبررسی تبادل نظر قرار گیرند.مقوله مدیریت زمان سالهاست که ذهن افراد صاحب نظران رشته مختلف خود مشغول کرده تاکنون دوره اموزشی سمینارهای بسیاری ارتباط برگزار شده است. اما ایا واقعا توانسته ایم زمان احاطه پیدا کرده کنترل خود داشته باشیم.حقیقت که ما باید خود اداره کنیم نه زمان را. چرا که زمان اساسا اداره شدنی نیست خواه ناخواه زمان گذرد ما هستیم که بایستی خوبی استفاده کنیم.به یک تعبیر مدیریت زمان درواقع همان مدیریت خویشتن جالب بدانید مهارتهایی که ما اداره کردن دیگران نیازمندیم، همان مهارتهایی که اداره کردن خود نیازمندیم مانند توانایی ومهارت برنامه ریزی، تفویض اختیار، سازماندهی، رهبری کنترل.شناخت صحیح موقع عواملی که وقت ما هــدر دهند، خیلی مهم زیرا بدین ترتیب راه درمان بیماری اتلاف وقت کوتاه خواهیم کرد. بد نیست سوال مطرح کنیم که وقت روزانه شما صرف چه کارهایی شود؟ فرقی نمی کند دارای چه موقعیت شغلی کاری هستید فقط کافی لحظاتی روزهای گذشته امروز خود مرور کنید.شاید قبل اینکه پاسخ شما بپردازیم بهتر یک مورد، تکلیف خود روشن کنیم موضوع که ایا شما ارباب رجوع سروکار دارید خیر؟اگر شما ارباب رجوع ندارید دو حالت دارد: 1 - مدیر هستید، اختیارات کارها تفویض کرده اید.2 - اینکه ماهیت شغل شما گونه که ارباب رجوع سروکار ندارید. ازطرح سوالها دو هدف دنبال کنیم.الف) ذکر نکته که میان صرف وقت کسی که ارباب رجوع دارد کسی که ارباب رجوع سروکار ندارد خیلی فاصله است.به عبارت دیگر، افرادی که ارباب رجوع سروکار دارنــد، وقتشان طوری دیگر صرف شود که مطلب مهمی تجزیه تحلیلهای مربوط مدیریت زمان اغلب دیده شده که موردغفلت قرار گرفته است.ب) ذکر نکته که شما باید اختیارات کارهای خود دیگران تفویض کنید. خوب برگردیم سر سوال قبلی مان. واقعا وقت شما طول روز صرف چه کارهایی شود؟ شاید پاسخهای