فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

تحقیق هنر اندیشه امام خمینى


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع :  ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 29 صفحه


 قسمتی متن : 

 

هنر اندیشه امام خمینى (ره)

 خون صدها هنرمند فرزانه جبهه‏هاى عشق شهادت شرف عزت، سرمایه زوال‏ناپذیر هنرى که تناسب عظمت زیبایى انقلاب اسلامى، همیشه مشام جان زیباپسند طالبان جمال حق معطر مى‏کند.

تنها هنرى مورد قبول قران که صیقل دهنده اسلام ناب محمدى‏صلى الله علیه واله، اسلام ائمه هدى‏علیهم السلام، اسلام فقراى دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ شرم اور محرومیت‏ها باشد. هنرى زیبا پاک که کوبنده سرمایه‏دارى مدرن کمونیسم خون‏اشام نابود کننده اسلام رفاه تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش فرومایگى، اسلام مرفهین بى درد یک کلمه اسلام امریکائى باشد. هنر مدرسه عشق، نشان دهنده نقاط کور مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سیاسى نظامى است. هنر عرفان اسلامى، ترسیم روشن عدالت، شرافت، انصاف تجسم تلخکامى گرسنگان مغضوب قدرت پول است. هنر جایگاه واقعى خود تصویر زالوصفتانى که مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامى، فرهنگ عدالت صفا لذت مى‏برند. تنها هنرى باید پرداخت که راه ستیز جهانخواران شرق غرب راس انها امریکا شوروى بیاموزد.

هنرمندان ما زمانى مى‏توانند بى‏دغدغه، کوله‏بار مسوولیت امانتشان زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکاى غیر تنها تنها چارچوب مکتبشان حیات جاویدان رسیده‏اند هنرمندان ما جبهه‏هاى دفاع مقدس گونه بودند ملاء اعلا شتافتند براى خدا، عزت سعادت مردمشان جنگیدند راه پیروزى اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بى‏درد رسوا نمودند خدایشان جوار رحمت‏خویش محشورشان گرداند.

روح الله الموسوى الخمینى 30/ 6 / 67

امروزه مقوله هنر، مقولاتى که با

نظام حساسیت‏ها، تمایلات مردم اجتماع رابطه کاملا محسوسى ایفا کرده حقیقت جهت‏دهى فرهنگى بسیارى ابعاد معیشت فردى اجتماعى انان، ناشى القائات مقوله‏ى هنر مى‏باشد.

در حقیقت هنر نقش بسیار مهمى پرورش ایمان باورهاى قلبى افراد دارد طریق مى‏توان ارزش‏هاى مقدس الهى متن جامعه جهان جریان داد. بنابراین نظام جمهورى اسلامى که «به معجزه قرن‏» یاد مى‏نمایند، بسیار نیکو بجاست که برخورد هنر، چهره او الودگى‏هاى مادى که براساس هوى هوس مادیت غبارگرفته، زدود عنوان یکى ابزارهاى اساسى پرورش اقتدار حکومت اسلامى قرار داد; زیرا هنر عمده عوامل قوى تغییر فرهنگ ارتکاذات تعلقات عمومى مردم نقشى بس مهم حفظ تعادل روحى روانى جامعه عهده دارد.

امروزه برکت «نظام مقدس اسلامى‏» که هنرمندان مى‏توانند «روح استقلال طلبى ازادى خواهى اسلام‏» مردم زنده نگه دارند همه اینها مرهون امام همام که طرح انقلابى الهى، موضوعات جدیدى براى کار هنرى هنرمندان ایجاد نمود. این‏رو هنرمندان ما واجب که هنر خویش ترویج اخلاق اسلامى اعتقادات الهى تبیین وقایع تاریخ انقلاب اسلامى بپردازند عمل صحنه عینیت، حقیقت کرسى واقعیت قرار دهند که هنر نظام تفکر اسلامى تعریف هنر دستگاه‏هاى غیر الهى تفاوت‏هاى اساسى دارد; زیرا هنر الهى، عامل پدید اوردن انقلاب اسلامى هنر غیرالهى غرق شدن گرداب دنیا خواهى توسعه است. نظر که هنر نظام طاغوت غیرالهى، عنوان یکى قوى‏ترین اهرم‏هاى تحریک هوى‏پرستى

و دنیاپرستى قلمداد مى‏گردد نظام اسلامى جایگاه رفیع مقدسى براى تحریک انگیزه‏هاى الهى رشد تعلقات دینى مذهبى مردم - جهت‏حفظ تحقق اصول انقلاب اسلامى - برخوردار است، لذا باید مقوله «هنر» زوایاى مختلف مورد بررسى قرارداد بسیارى ابهامات پیرامون مرتفع گردد.

از اولین سوالاتى که باب هنر مطرح مى‏گردد، که راستى ایا هنر دو دسته اسلامى غیراسلامى تقسیم مى‏شود؟ جایگاه هنر نقش نظام‏هاى الهى غیرالهى چیست؟ دیگر که اصول موضوعه شاخصه‏هاى هنر اسلامى چه مى‏باشد؟

در بیت الغزل مقال که مزین کلام نورانى امیر انقلاب اسلامى گشت، معظم‏له تقسیم هنر، اشاره نمودند که هنرى زیبا پاک که کوبنده سرمایه‏دارى مدرن کمونیسم خون‏اشام باشد. راستى چه رابطه‏اى بین هنر چهره کفرستیزى شکل‏هاى گوناگون وجود دارد؟

گروهى طرح مطلب که «علم کاربرد علم مجزا است‏» خواسته‏اند هنر گونه معرفى نمایند که داراى هیچ گونه جهت‏گیرى خاصى نمى‏باشد مى‏توان هر دستگاهى هر قصدى کار گرفت.

امام امت قدس سره کلام خویش تقسیم نمودن هنر دو دسته مى‏فرمایند: « هنر معنى اعم کلمه (نقاشى - خط - شعر قصه‏نویسى - فیلم - تئاتر) دو دسته مى‏باشد، مورد قبول قران هست‏یا نیست.»

حضرت امام قدس سره شاخصه هنر قرانى گونه تعریف مى‏نمایند که «مشام جان زیباپسند طالبان حق معطر کند» ایا راستى هنرى که زیبایى جمال حق مى‏بیند، هنرى که کتاب ایات شیطانى زیبا داراى ارزش معرفى مى‏کند، یکسان است؟

براى وارد شدن که هنر داراى جهت‏گیرى خاصى مى‏باشد، ضرورى که فلسفه هنر توجه گردد. هنر حقیقت مبتنى جهان‏بینى فرهنگ مى‏باشد; زیرا زبان هنر هر مکتبى مبتنى فرهنگ مکتب که فرهنگ مبتنى جهان‏بینى نوع تلقى جهان انسان‏شناسى صاحبان مکتب مى‏باشد.

بنابراین مکتب‏هاى مادى غیرالهى، مسلما هنر همان مبناى اولیه انان تعریف معرفى مى‏شود دیگر بین‏المللى نامیدن زبان هنر معنا پیدا نمى‏کند، باید براى مکتب الهى اسلام، زبان هنر خاص خودش تهیه نمود، زیرا زبان هنر غربى نمى‏توان مفاهیم ارزش‏هاى اسلامى ارائه داد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.