لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع : ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 29 صفحه
قسمتی متن :
هنر اندیشه امام خمینى (ره)
خون صدها هنرمند فرزانه جبهههاى عشق شهادت شرف عزت، سرمایه زوالناپذیر هنرى که تناسب عظمت زیبایى انقلاب اسلامى، همیشه مشام جان زیباپسند طالبان جمال حق معطر مىکند.
تنها هنرى مورد قبول قران که صیقل دهنده اسلام ناب محمدىصلى الله علیه واله، اسلام ائمه هدىعلیهم السلام، اسلام فقراى دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ شرم اور محرومیتها باشد. هنرى زیبا پاک که کوبنده سرمایهدارى مدرن کمونیسم خوناشام نابود کننده اسلام رفاه تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش فرومایگى، اسلام مرفهین بى درد یک کلمه اسلام امریکائى باشد. هنر مدرسه عشق، نشان دهنده نقاط کور مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سیاسى نظامى است. هنر عرفان اسلامى، ترسیم روشن عدالت، شرافت، انصاف تجسم تلخکامى گرسنگان مغضوب قدرت پول است. هنر جایگاه واقعى خود تصویر زالوصفتانى که مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامى، فرهنگ عدالت صفا لذت مىبرند. تنها هنرى باید پرداخت که راه ستیز جهانخواران شرق غرب راس انها امریکا شوروى بیاموزد.
هنرمندان ما زمانى مىتوانند بىدغدغه، کولهبار مسوولیت امانتشان زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکاى غیر تنها تنها چارچوب مکتبشان حیات جاویدان رسیدهاند هنرمندان ما جبهههاى دفاع مقدس گونه بودند ملاء اعلا شتافتند براى خدا، عزت سعادت مردمشان جنگیدند راه پیروزى اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بىدرد رسوا نمودند خدایشان جوار رحمتخویش محشورشان گرداند.
روح الله الموسوى الخمینى 30/ 6 / 67
امروزه مقوله هنر، مقولاتى که با
نظام حساسیتها، تمایلات مردم اجتماع رابطه کاملا محسوسى ایفا کرده حقیقت جهتدهى فرهنگى بسیارى ابعاد معیشت فردى اجتماعى انان، ناشى القائات مقولهى هنر مىباشد.
در حقیقت هنر نقش بسیار مهمى پرورش ایمان باورهاى قلبى افراد دارد طریق مىتوان ارزشهاى مقدس الهى متن جامعه جهان جریان داد. بنابراین نظام جمهورى اسلامى که «به معجزه قرن» یاد مىنمایند، بسیار نیکو بجاست که برخورد هنر، چهره او الودگىهاى مادى که براساس هوى هوس مادیت غبارگرفته، زدود عنوان یکى ابزارهاى اساسى پرورش اقتدار حکومت اسلامى قرار داد; زیرا هنر عمده عوامل قوى تغییر فرهنگ ارتکاذات تعلقات عمومى مردم نقشى بس مهم حفظ تعادل روحى روانى جامعه عهده دارد.
امروزه برکت «نظام مقدس اسلامى» که هنرمندان مىتوانند «روح استقلال طلبى ازادى خواهى اسلام» مردم زنده نگه دارند همه اینها مرهون امام همام که طرح انقلابى الهى، موضوعات جدیدى براى کار هنرى هنرمندان ایجاد نمود. اینرو هنرمندان ما واجب که هنر خویش ترویج اخلاق اسلامى اعتقادات الهى تبیین وقایع تاریخ انقلاب اسلامى بپردازند عمل صحنه عینیت، حقیقت کرسى واقعیت قرار دهند که هنر نظام تفکر اسلامى تعریف هنر دستگاههاى غیر الهى تفاوتهاى اساسى دارد; زیرا هنر الهى، عامل پدید اوردن انقلاب اسلامى هنر غیرالهى غرق شدن گرداب دنیا خواهى توسعه است. نظر که هنر نظام طاغوت غیرالهى، عنوان یکى قوىترین اهرمهاى تحریک هوىپرستى
و دنیاپرستى قلمداد مىگردد نظام اسلامى جایگاه رفیع مقدسى براى تحریک انگیزههاى الهى رشد تعلقات دینى مذهبى مردم - جهتحفظ تحقق اصول انقلاب اسلامى - برخوردار است، لذا باید مقوله «هنر» زوایاى مختلف مورد بررسى قرارداد بسیارى ابهامات پیرامون مرتفع گردد.
از اولین سوالاتى که باب هنر مطرح مىگردد، که راستى ایا هنر دو دسته اسلامى غیراسلامى تقسیم مىشود؟ جایگاه هنر نقش نظامهاى الهى غیرالهى چیست؟ دیگر که اصول موضوعه شاخصههاى هنر اسلامى چه مىباشد؟
در بیت الغزل مقال که مزین کلام نورانى امیر انقلاب اسلامى گشت، معظمله تقسیم هنر، اشاره نمودند که هنرى زیبا پاک که کوبنده سرمایهدارى مدرن کمونیسم خوناشام باشد. راستى چه رابطهاى بین هنر چهره کفرستیزى شکلهاى گوناگون وجود دارد؟
گروهى طرح مطلب که «علم کاربرد علم مجزا است» خواستهاند هنر گونه معرفى نمایند که داراى هیچ گونه جهتگیرى خاصى نمىباشد مىتوان هر دستگاهى هر قصدى کار گرفت.
امام امت قدس سره کلام خویش تقسیم نمودن هنر دو دسته مىفرمایند: « هنر معنى اعم کلمه (نقاشى - خط - شعر قصهنویسى - فیلم - تئاتر) دو دسته مىباشد، مورد قبول قران هستیا نیست.»
حضرت امام قدس سره شاخصه هنر قرانى گونه تعریف مىنمایند که «مشام جان زیباپسند طالبان حق معطر کند» ایا راستى هنرى که زیبایى جمال حق مىبیند، هنرى که کتاب ایات شیطانى زیبا داراى ارزش معرفى مىکند، یکسان است؟
براى وارد شدن که هنر داراى جهتگیرى خاصى مىباشد، ضرورى که فلسفه هنر توجه گردد. هنر حقیقت مبتنى جهانبینى فرهنگ مىباشد; زیرا زبان هنر هر مکتبى مبتنى فرهنگ مکتب که فرهنگ مبتنى جهانبینى نوع تلقى جهان انسانشناسى صاحبان مکتب مىباشد.
بنابراین مکتبهاى مادى غیرالهى، مسلما هنر همان مبناى اولیه انان تعریف معرفى مىشود دیگر بینالمللى نامیدن زبان هنر معنا پیدا نمىکند، باید براى مکتب الهى اسلام، زبان هنر خاص خودش تهیه نمود، زیرا زبان هنر غربى نمىتوان مفاهیم ارزشهاى اسلامى ارائه داد.