دسته بندی : کاراموزی کارورزی
فرمت فایل: ورد ( قابلیت ویرایش )
تعداد صفحات : 18 صفحه
فهرست مطالب عنوان مقدمه 1 سیستم جرقه پلاتینی 2 اتصالات مهم دستگاه اسکوپ 5 کلیدهای کنترلی دستگاه اسکوپ 6 تشریح الگوی ثانویه سیستم جرقه پلاتینی 8 ناحیه اتش ثانویه 9 ناحیه میانی ثانویه 11 ناحیه دوال Dwellثانویه 12 ناحیه احتراق اولیه 14 ناحیه میانی اولیه 15 ناحیه دوال اولیه 16 کلیدهای عملیاتی انتخاب حالت موج 18 مقدمه امروزه موتورهای خودروها سیستمهای جانبی صورت یک قوای محرکه پیچیده دائما حال تغییر،تحول بهینه شدن باشد .
در راستای تغییرات روشهای تست عیب یابی موتور خودروها حال تغییر تحول باشد همین امر باعث بوجود ابزارهای جدیدی عیب یابی دقیق متناسب تکنولوژی روز موتورهای احتراقی داخلی باشد .
یکی مهمترین ابزارها دستگاه اسیلوسکوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) باشد . اسکوپ تعمیرگاهی که عموما ((اسکوپ )) نامیده شود واقع یک ولتمتر عینی (Visual Voltmeter) باشد ولی برخلاف ولتمترها که عقربه انها کندی حرکت کند مقدار ولتاژ نشان دهد اسکوپ مقادیر لحظه ولتاژ لامپ تصویر صورت منحنی گرافیکی نشان دهد که منحنی الگو گویند .
عبارت دیگر اسکوپ وسیله که تغییرات ولتاژ حسب زمان نشان دهد که محور افقی X جهت نمایش حرکت شفت دلکو حسب درجه درصد نمایش زمان واقعی که حسب میلی ثانیه ، باشد . منظور ترتیب موارد زیر خواهیم پرداخت : مرور مجدد سیستمهای جرقه احتراق عملکرد دستگاه اسکوپ سیستم جرقه خودرو قبل پرداختن روشهای استفاده دستگاه اسکوپ ابتدا سیستم جرقه خودرو مورد مطالعه قرار دهیم . سیستم جرقه پلاتینی وظیفه سیستم جرقه ، احتراق مخلوط سوخت هوا سیلندر (محفظه احتراق) زمان مناسب کلیه سرعتها تحت شرایط مختلف بار (نیروی محرکه ) باشد . سیستمهای جرقه دارای دو مدار جداگانه بنام مدار اولیه مدار ثانویه باشند مدار اولیه (Primar) همان مدار ولتاژ پائین .
در مدار جریان عبوری کلیه اجزاء دارای ولتاژی تقریبا حد ولتاژ باطری باشند . اجزاء مدار عبارتند : باطری : تامین کننده انرژی راه اندازی موتور (Start) سوئیچ : قطع وصل کننده جریان سیسستم جرقه مقاومت بالاست (Ballast Resistor): کنترل جریان کویل .
این مقاومت باعث کاهش ولتاژ کویل سرعت پائین افزایش سرعتهای بالا باشد (زمانی که نیاز ولتاژ بالاتر باشد ) . مسیر مستقیم (BY Pass) : مسیر فقط زمان استارت استفاده شود باعث اتصال مستقیم کویل باطری ایجاد ولتاژ حداکثر ، زمان استارت شود (حذف مقاومت بالاست ) . سیسم پیچ اولیه کویل : زمان که سوئیچ دهنه پلاتین باز بسته باشند ، جریان سیم پیچ قرار شده باعث تبدیل انرژی الکترکی میدان مغناطیسی قوی هسته کویل شود . دهنه پلاتین : چرخش شفت دلکو دهنه پلاتین باز بسته شده طوری که زمان بسته شدن دهنه پلاتین ،جریان سیم پیچ اولیه کویل برقرار شود باعث بوجود امدن میدان مغناطیسی
متن بالا فقط تکه محتوی متن پروژه میباشد صورت نمونه در درج شدهاست.شما بعد پرداخت انلاین ،فایل فورا دانلود نمایید
لطفا نکات زیر هنگام خرید دانلود مقاله : توجه فرمایید.
« پرداخت انلاین دانلود قسمت پایین »