دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: ppt _ pptx
( قابلیت ویرایش )
قسمتی محتوی متن پاورپوینت :
تعداد : 250 صفحه
تکنیک تصمیم گیری مدیریت مقدمه مدیریت فرایند کارگیری موثر کارامد منابع مادی انسانی برمبنای یک نظام ارزشی پذیرفته شده طریق برنامه ریزی ، سازماندهی ، بسیج منابع امکانات هدایت ، کنترل عملیات دستیابی اهداف تعیین شده ، صورت گیرد . تعریف ، پنج نکته اساسی ذیل زیر مبنای مفاهیم کلی مدیریت حوزه نظری پردازی کاربرد هستند ، دارد : تعریف مدیریت مدیریت یک فراینداست . مدیریت هدایت تشکیلات انسانی دلالت دارد . مدیریت موثر مبتنی تصمیم گیری مناسب دستیابی نتایج مطلوب است. مدیریت کارا، متضمن تخصیص مصرف مدبرانه منابع . مدیریت فعالیتهای هدفدار ، تمرکز دارد .
پنج نکته اساسی نقش مدیر یک سازمان همچون مغز اندام انسان همان گونه که مغز مجموعه اطلاعاتی که طریق حواس سلسله اعصاب دست اورد مسئولیت تصمیم گیری فرد برعهده دارد، مدیر یک سازمان مسئول هدایت سازمان جهت مطلوب تصمیم گیری مناسب باشد.
وظایف مدیریت عبارتند : POSD CORB Planning Organizing Staffing Decision making Coordinating Reporting Budjeting بسیاری تصمیم گیری مدیریت مترادف دانند زیرا تصمیم گیری جزء اصلی مدیریت است؛ همین دلیل شناخت فرایند اتخاذ تصمیم اهمیت بسیار دارد.
بزرگترین وظیفه مدیران سازمانها، واقع وظیفه بنیادین مدیران اتخاذ تصمیم مناسب تصمیمگیری مطلوب باشد .
تصمیمگیری فرایندی خاص شامل انتخاب یک راه روش میان دو چند روش موجود .
تصمیم گیری معنای انتخاب خوداگاه که فرد امکان میدهد اساس مجموعهای شرایط داده شده، نحوه رفتار طرز تفکر خاص مجموعه بررسی سپس یک گزینه مقبول انتخاب نماید . تصمیمگیری نمیتوان صرفنظر کرد، زیرا امتناع ورزیدن گرفتن تصمیم خود یک نوع تصمیمگیری است.
منظور تصمیمگیری چیست؟
تصمیم گیری صحیح چه معناست ؟
ایا توان خروجی محصول تصمیم گیری قبل اجرای تصدیق نمود؟
حال سوال ... حتی مطالعه ارزیابی اقدامات انجام شده قبل تصمیمگیری نهایی، نمی توان قضاوت کرد که تصمیم گرفته شده خوب بوده یابد. امر ناشی دو عامل است: 1- ریسکی که تصمیم وجود دارد 2- سلیقه ارزشهای تصمیمگیرنده فرایند تصمیم گیری = فرایند ویژه سه عامل سخت شدن مسائل تصمیمگیری دخالت دارند : 1- افزایش عدم قطعیت 2-چندگانه بودن معیارهای تصمیمگیری 3-پیچیدگی ماهیت خود مسئله چه هنگام تصمیم گیری پیچیده میشود؟
عوامل موثر تصمیم گیری مدیران فرصت زمانی موجود ریسک مربوط تصمیم دستورالعمل کتبی روش رفتار سازمان نسبت تصمیم گیری میزان نوع اطلاعات موجود فقدان خلاقیت عوامل موثر تصمیم گیری مدیران علائق نهفته تعهدات قبلی کوته نگری توانایی شخصی مدیر درجه قبولی حمایت عوامل موثر تصمیم گیری مدیران مدت زمانی که تصمیم گیری اختصاص داده شود، غالبا یک عامل مهم شمار ا ید.
مدیران عمدتا ترجیح دهند که قبل تصمیم گیری ، اندازه کافی تجزیه وتحلیل تمام راهها وقت داشته باشن
متن بالا فقط قسمتی پاورپوینت میباشد،شما بعد پرداخت انلاین ، فایل کامل فورا دانلود نمایید
لطفا نکات زیر هنگام خرید دانلود پاورپوینت: توجه فرمایید.
« پرداخت انلاین دانلود قسمت پایین »