فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

سنجش رضایت شغلی ارائه راهکارهای بهبود رضایتمندی کارکنان


 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی محتوی متن پاورپوینت : 

 

تعداد : 25 صفحه

سنجش رضایت شغلی ارائه راهکارهای بهبود رضایتمندی کارکنان تعاریف یکی نخستین تعاریف مربوط رضایت شغلی متعلق هرزبرگ (1959) همکاران اوست.
به اعتقاد هرزبرگ، رضایت شغلی دارای دو بعد جداگانه است.
یکی ابعاد که عامل بهداشت معروف دربردارنده ویژگیهای محیطی شغل جنبه بیرونی مانند سرپرستی، حقوق، روابط بین فردی، شرایط موقعیتهای کاری است.
دومین بعد معروف عوامل برانگیزانده که واقع عوامل وابسته وظایف، محتوای شغل جنبه درونی بردارنده جنبه مانند اهمیت دادن پیشرفت، مسئولیت رشد است.
به همین دلیل هرزبرگ معتقد رضایت شغلی نمی توان تحت عنوان قطبهای متضاد یک پیوستار منفرد دوقطبی که نقطه خنثی (نه رضایت نه نارضایتی) مرکز است، مطالعه قرار دارد.
زیرا چندین خصیصه گونه پایدار مربوط رضایت نارضایتی شغلی است.
بسیاری افراد بیش هر چیز، عوامل درونی (مانند پیشرفت، تشخیص … ) منزله منابع رضایت عوامل بیرونی (خط مشی سازمانی، سرپرستی، حقوق دریافتی، ارتباط همکاران …) عنوان عوامل نارضایتی شغلی بیان کرده اند.
به اعتقاد بسیاری صاحبنظران تفاوت بین انچه فرد حال حاضر دارد انچه دنبال است، تواند شاخصی رضایت شغلی باشد.
در حقیقت اعتقاد بسیاری پژوهشگران مانند پورتر2 (1976)، لافکوئیست دیویس3 (1969)، اختلاف مفهوم اصلی رضایت شغلی تشکیل دهد.
در همین راستا، گتی4 (1989)، لافکوئیست دیویس اعتقادند که رضایت شغلی کنشی هماهنگی میان نیازها ارزشهای حرفه فرد نظام تقویت کننده کار کوک وهپ ورث5 (1992)، هالند6 (1985) رضایت، پیشرفت ثبات شغل مبتنی همگونی شخصیت محیط وی داند.
از سوی دیگر کاپل من7 (1979) معتقد است، پژوهشگران حوزه دیگر (مانند روان شناسی مشاوره) تمایل دارند رضایت شغلی تفاوت بین انچه فرد داراست، برابر انچه خواستار است، تعریف کنند بسیاری مفهوم سازیها تعاریف رضایت شغلی دربردارنده نوعی فرایند ارزشیابی است.
به` عنوان مثال لوکه1 (1976) رضایت شغلی حالت هیجانی خوشایند مثبتی داند که ناشی ارزیابی شغلی تجربه شغلی فرد است.
در حالی که اسمیت2 (1989) معتقد رضایت شغلی گستره که محیط کاری، تقاضاهای فرد براورده کند.
از جهت رضایت شغلی توان بهترین وجه یک فرایند ارزشیابی تعریف کرد که انچه که یک فرد دارد برابر انچه خواستار بررسی قرار دهد .
این مفهوم توان نظریه رابینز3 (1993) جستجو کرد.
به اعتقاد وی رضایت شغلی حاصل تفاوت میان تعداد پاداشهایی که فرد دریافت کند مقدار پاداشی که فکر کند باید دریافت کند.
شخصی که واجد سطح بالایی رضایت شغلی است، نسبت شغل خویش بازخوردی مثبت، اما شخص فاقد رضایت نسبت شغل، بازخوردی منفی دارد.
علاوه این، نقل لوسیر4 (1996)، گفته نوپ5 ، رضایت احساس کام یافتگی نیازها خواسته اشاره دارد عقیده وی داوری فرد خصوص انچه شغل وقوع پیوندد، رضایت او شغل تحت تاثیر

  متن بالا فقط قسمتی پاورپوینت میباشد،شما بعد پرداخت انلاین ، فایل کامل فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا نکات زیر هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در مطلب، متن اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی مایل دریافت  تصاویری قبل خرید هستید، توانید پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس پرداخت هزینه ،ارسال انی پاورپوینت خرید شده ، ادرس ایمیل شما لینک دانلود فایل شما نمایش داده خواه شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی متون بالا ،دلیل کپی کردن مطالب داخل میباشد ودر فایل اصلی پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی داری جدول عکس باشند متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک سیستم اموزشی یادگیری ، علم اموزان میهن عزیزمان میباشد. 


  

 « پرداخت انلاین دانلود قسمت پایین »



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.