لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 30 صفحه
قسمتی متن :
ارائه روشی اولویتبندی صنایع ایران مبنای قابلیت بازارسازی بینالمللی تجارت الکترونیکی
چکیده
موفقیت راهبرد جهش صادراتی مستلزم شناسایی تحولات جهشی نظیر تجارت الکترونیکی عرصه تجارت بینالملل است. توسعه تجارت الکترونیکی مستلزم سرمایهگذاری توسعه زیرساختهای مربوط ان، کشور است، لذا تعیین اولویتهای سرمایهگذاری راستا اهمیت فوقالعادهای برخوردار است. مقاله حاضر هدف تسهیل امر توسعه تجارت الکترونیکی منظور اولویتبندی زمینههای سرمایهگذاری، اقدام تبیین مدلی نموده که صنایع مختلف نظر قابلیت بازارسازی بینالمللی تجارت الکترونیکی، اولویتبندی میشوند. جمله نتایج حاصل تحقیق حاضر، اولویتبندی صنایع ISIC چهار رقمی دو رقمی میباشد. تعیین راهبردهایی که بتوان استفاده ان، زمینه موفقیت صنایع بازارسازی بینالمللی تجارت الکترونیکی افزایش داد، دیگر نتایج ارائه شده مقاله، میباشد.
مقدمه
شرایط حاکم محیط تجارت بینالملل موقعیت کشور ایران محیط، نمایانگر لزوم حرکتی سریع شتابان جهت جهش صادراتی ]5[. دستیابی جهش صادراتی، مستلزم شناخت تغییرات پیشرفتهای جهشی عرصه تجارت بینالملل است. راستا، تجارت الکترونیکی کسب وکار الکترونیکی بین سازمانها، بین سازمان فرد، چه سطح ملی چه سطح بینالمللی ]6[، تحولات پیشرفتهای انقلابی که باید مدنظر قرار گیرد. تسهیل تجاری دیگر مزایای رقابتی حاصل بهرهبرداری پدیده جدید – که عملا برخی کشورها شرایطی رقابتی پیشبرده – نمایانگر لزوم سرمایهگذاری قابل توجه تامین زیرساختها بسترهای مناسب توسعه تجارت الکترونیکی است.
با توجه محدودیت منابع مالی سرمایهای حاکم برافتصاد کشور، برنامهریزی صحیح جهت هر چه کاراتر کردن سرمایهگذاریهای مذکور، جمله مهمترین اقداماتی که باید توسط مسئولین اقتصادی کشور صورت پذیرد. لذا، ارزیابی قابلیت بازدهی نوع سرمایهگذاریها، اقدامی موثر بودجهبندی سرمایهای منظور طراحی زیرساختهای تجارت الکترونیکی حساب میاید.
سرمایهگذاری توسعه زیربنای تجارت الکترونیکی صنایعی که مزیت نسبی انها کشور تامین نشده است، بازده لازم همراه نخواهد داشت. طرفی توسعه زیرساختهای لازم صادرات الکترونیکی محصولات صنایعی که توسعه بازا ر بازارسازی انها قالب تجارت الکترونیکی ضعیف باشد، بازده مناسب سرمایهگذاری دنبال نمیاورد.
لذا، توجه اهمیت موضوع، هدف تحقیق، طراحی تبیین مدلی که برمبنای بتوان مجموعهای صنایع رده اول ـ نظر مزیت نسبی سرمایهگذاری صنعتی تجارت بینالملل ـ که براساس تحقیق انجام شده توسط موسسه مطالعات پژوهشهای بازرگانی ]5[ انتخاب شدهاند، نظر قابلیت بازارسازی تجارت الکترونیکی اولویتبندی نمود. همچنین، نظر سنجی خبرگان متخصصین امر، شناسایی اولویتها پرداخته میشود.
پس شناخت مفهوم بازارسازی محصول تاثیر تجارت الکترونیکی، استفاده مدل ازمون خرید الکترونیکی (ES-Test) که توسط مایکل دی کار سیلور ارائه گردیده ترکیب تکنیک تحلیل سلسله مراتبی فرایند (AHP) ارائه مدل اولویتبندی صنایع مبنای قابلیت بازارسازی بینالمللی تجارت الکترونیکی پرداخته میشود ]7[.
در ادامه، معیارهای شناسایی شده، طبق روابط فرمولهای موجود درمدل، نظرسنجی لازم خبرگان متخصصین مربوطه عمل میامد