فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

تحقیق ارتباط بین مدیریت اموزش یادگیری چیست


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 87 صفحه


 قسمتی متن : 

 

سازمانهای کامیاب امروز

سازمانهای یادگیرنده دانش افرین

تعریف سازمان عبارت کوشش جمعی عمدی عده افراد اساس روابط منظم منطقی رسیدن هدف مشترکی هر یک افراد تنهایی رسیدن عاجزند یکدیگر همکاری مساعدت نمایند.

سازمانهای یادگیرنده سازمانهایی هستند انها افراد طور مستمر تواناییهای خود افزون سازند نتایجی مدنظر دست یابند، جایی الگوهای جدید تفکر رشد یابند، اندیشه جمعی گروهی ترویج شوند افراد چگونگی اموختن اتفاق اموزند.

سازمانهای یادگیرنده تعبیری دیگر توان سازمانهای دانش افرین نامید، سازمانهایی انها خلق دانش اگاهیهای جدید، ابداعات ابتکارات یک کار تخصصی اختصاصی نیست، بلکه نوعی رفتار همگانی روشی همه اعضای سازمان بدان عمل کنند. عبارت دیگر سازمان دانش افرین سازمانی هر فردی انسانی خلاق دانش افرین است. سازمان تفکر، بحثهای جمعی، کشف نظریات افکار نو تشویق شوند نواوران پرورش یابند.

سازمانهایی چنین ویژگیها خصوصیات سازمانهایی ارمانی خواستنی هستند، اما چگونه توان چنین سازمانهایی دست یافت چطور توان چنین سازمانهایی طراحی ایجاد نمود؟ چه برنامه سیاستهایی باید اعمال شوند سازمانها وضعیت مطلوب انتقال یابند؟

انچه سازمانها ارائه شده بیشتر جنبه فلسفی نگرشهای کلی داشته کمتر جنبه عملی کاربردی اشاره گردیده است. تعریف گونه سازمانها بطور عملی کاربردی تعریفی وجود ندارد، نظر مدیریت رهنمود روشن صریحی بیان نشده نظر ابزار سنجش ارزیابی گونه سازمانها وسیله دست نیست. توجه ابهامات ونارساییهایی موضوع سازمانهای یادگیرنده احاطه کرده است، مقاله کوشش شده ضمن تشریح مفاهیم موازین عملی کاربردی انها حتی المقدور تبیین ارائه گردد.

سازمانهای یادگیرنده

یادگیری گونه مختلف تعریف کرده اند، اما تمامی تعاریف تغییر رفتار عنوان اساسی رکن قلمداد گردیده است. یادگیری فرایندی رفتارها پندارهای افراد تغییر یابد گونه دیگر عمل کنند. بدین ترتیب فرایند یادگیری هنگامی تحقق یابد تغییری رفتارها عملکرد افراد مشاهده شود.

گاهی مستقیما قابل مشاهده اند گاهی طور غیر مستقیم احساس شوند رو تغییر ادراکات، نحوه تفکر خاطر سپردن تشخیص افراد دایره اثار یادگیری قرار گیرد.

سازمان یادگیرنده فراگیری همین تعریف تبعیت کند، بدین معنی چنین سازمانی طول زمان تغییر کند عملکرد هایش متحول شوند. سازمان یادگیرنده سازمانی عملکردهایش پس طریق اگاه کردن بهتر، بهبود یابد اصلاح شود طریق فرایند ارتباط دامنه رفتارهای بالقوه اش تغییر دهد تاثیر بخشد. سازمان زمانی یادگیرنده دانش افرین شمرده شوند بتوانند استنباطاتی تاریخ تجربیات خود بخاطر بیاورند انها صورت کاربردی راهنمای رفتارهایشان قرار دهند

یادگیری سازمانی فرایند یافتن خطاها اشتباهات رفع اصلاح انهاست . یادگیری سازمانی طریق مشترک همذهنی، الگوهای ذهنی دانش، ایجاد شود تجربه اگاهیهای گذشته رویدادهای پیشین استوار است. همان گونه تعاریف استنباط شود یادگیری سازمانی فرایندی کسب دانش بهبود عملکرد طرق مختلف رخ دهد. طور کلی توان سازمان یادگیرنده سازمانی دانست ایجاد، کسب، انتقال دانش مهارت داشته تغییر اصلاح رفتارهایش کمک اگاهیهای جدید مکتسبه عمل کند. تعریف سازمان یادگیرنده، ایجاد خلق نواوری خلاق بودن رکن اساسی تشکیل دهد. اما افرینندگی کسب دانش تنهایی انکه سازمانی یادگیرنده شود، کافی نیست، بلکه سازمان باید بتواند دانش رفتارها عملکردهایش بکار گیرد بهبود اصلاح فعالیتهیای کمک انها میسر سازد. عنوان مثال امروزه اغلب دانشکده مدیریت مغرب زمین


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.