لینک دریافت فایل خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 17 صفحه
قسمتی متن :
تحصیلات والدین، زیربنای پیشرفت فرزندان
/
مقدمه:
باید دانست عوامل متعددی نگرش کودک ازخود اعضای خانواده خود موثر است، جمله توان عوامل اقتصادی اجتماعی فرهنگی حاکم خانواده اشاره کرد ارتباط مستقیم سطح سواد تحصیلات خانواده دارد. شخص باسواد امکان سلامت اقتصادی تصمیم گیری بیشتری دارد چنین انسانی نسبت خود فکر فرهنگ جامعه بصیرت بیشتری دارد. سواد تحصیلات، دیدگاه اقتصادی، افراد بهسوی رشد توسعهی درونزاد خلاق هماهنگ اجتماع کشور هدایت کند دیدگاه تخصصی، جامعه موفق سازد، افراد بزرگسال عنوان عامل اساسی تولید، حتی یک اصطلاح اقتصادی خاص همان جمعیت فعال نیروی کار باشد، مشخص میشوند.با توجه امار موجود، گسترش سواد کاهش رشد جمعیت همچنین توسعه اقتصادی اجتماعی پیشرفت دانش ... تسهیل نموده است. تنها جوامعی توانستهاند مشکلات خود زمینه تغذیه، مسکن، پوشاک، بهداشت اموزش میان بردارند سطح بالای سواد برخوردار باشند.بی سوادی، نه تنها پدیده قابل تاسف است، بلکه علامتی کنار علائم دیگر نشان دهنده خود بیگانگی میباشد منجر عقب ماندگی شود. عقب ماندگی تعلیم تربیت، خود معلول شالوده نامتناسب اقتصادی اجتماعی رابطه مستقیم فقر عمومی کمبود وسایل کافی ویژه نداشتن معلم مدرسه است.
سواد تحصیلات خانواده یکی عوامل مهم پیشرفت بشر جهان امروز است. پیشرفت تکنولوژی، صنعت، بهداشت علوم مختلف مدیون عامل مهم است.
بی سوادی تمام ابعاد زندگی انسان تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، مخصوصا بهداشت، رشد اقتصادی، رشد فرهنگی، رشد تربیت فرزندان، نظمی ناهنجاری کودکان، رشد اشتغال غیره مطالعات نشان داده هرچه اسیب روانی بیشتر باشد، موقعیت اجتماعی شخص پایین تر اورد و عواملی چون فقر، کاری، تعداد فرزندان، اعتیاد، طلاق ... همه موجب پایین امدن موقعیت اجتماعی فرهنگی شخص شود اشفتگی اسیب روانی وجود اورد معمولا افرادی سطح پایین اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زندگی کنند، سطح تحصیلات کمتری نسبت افراد همسال خود دارند میزان تحصیلات خانواده شدت افت پیدا کند.
در حقیقت برخی خانواده ها، سواد مقوله بیگانه است.
تاثیر عمیقی موقعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی پایین، افراد خانواده جامعه برجا گذارد، موجب نظمی اشفتگی روانی گردد، البته اشفتگی روانی طبقات مختلف جامعه توان دید.
شیوه انحرافی ـ ایجاد علایم روانی بیماری ـ اقدام خودکشی ـ بستری شدن ـ قطع ارتباط واقعیت، طبقات پایین اجتماع، بیشتر دیده شود.
مسائل فرهنگی، اجتماعی اقتصادی، عنوان پیش فرض مشکل مطرح واقع هدف بررسی اثرات اقتصادی ـ اجتماعی مسئله عنوان یک متغیر مهم وضعیت روانی است. جا سواد تحصیلات عنوان یک متغیر ملاک، لحاظ نموده قابل سنجش بیشتری است.
اهمیت موضوع پژوهش:
اهمیت پژوهش شناخت عمیق تر بیش تر نوجوانان دانستن مسائل ویژگی خاص هر گروه کودکان نوجوانان، نخست قادر تشخیص انها سایر کودکان شویم دوم ارائهی راه حل راهنمایی مناسب، جهت رفع حداقل، بهبود مشکلات گروه نوجوانان باشد.
از انجایی سواد سطح تحصیلات خانواده، موقعیت اجتماعی، فرهنگی اقتصادی، سلامت روانی، تاثیر بسزایی دارد انجایی سلامت روانی اشفتگی روانی، اموزش پرورش بهداشت روحی روانی رشد تربیت نوجوانان تاثیر دارد، بایست شناخت عمیق تری سطح سواد تحصیلات طبقات مختلف اجتماعی بهدست اوریم اضطراب ها، ترس ها، مشکلات خانوادگی کودک حتی غنا فقر کودک، پی برده جهت خدمت صحیح تر کودکان استفاده کنیم.
اهداف پژوهش:
هدف بررسی، شناخت ویژگی خانواده نوجوانان سواد سواد تحصیل کرده مقایسه یکدیگر جهت دستیابی ویژگی روانی نوجوانان نگرش هانسبت خود نسبت فضای حاکم خانواده باشد.
بدیهی شناخت بهتر ویژگی افراد لحاظ عاطفی اگاهی یافتن علل عوامل ناهنجاری اسیب روانی، توان گام موثری جهت رفع مشکلات انان برداشت.
فرضیهی تحقیق
1ـ دانش اموزان راهنمایی پسران والدین تحصیلات بالا تری دارند،ناهنجاری رفتاری کمتری نسبت دیگران وجود دارد.
2ـ دانش اموزان راهنمایی پسران مخصوصا مادر تحصیلات بالاتری دارند، ناهنجاری رفتاری کمتری نسبت دیگران مادرانشان سواد کم سواد هستند وجود دارد.
3ـ دانش اموزان راهنمایی پسران پدر تحصیلات بالاتری دارند ناهنجاری رفتاری کم تری نسبت دیگران پدرانشان سواد کم سواد هستند وجود دارد.
4ـ دانش اموزان راهنمایی پسران والدین انها هردو سواد کم سواد هستند، ناهنجاری رفتاری بیشتری نسبت دیگران وجود دارد.
ادبیات تحقیق:
اندیشهی بشر همواره نعمتی گران قدر بوده است. وجه افتراق سایر موجودات سبب شده است، انسان رهگذر