لینک دریافت فایل خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 28 صفحه
قسمتی متن :
پیدایش تصویرسازی گرافیکی غرب:
پایه ریزی طراحی گرافیکی دهه 1920 وسیله لاسلو ماهولی ناگی یان تاشی کولد انجام گرفت .
انها کتابی نام تایپوگرافی جدید استانداردهای جدیدی رادرجهت ستایش سازه ماشینی درتصاویر فتوگرافیک طرح ریزی کردند .وازاین پس شاخه نام طراحی محض تصویرگری
داستانی جدا وگسترش یافت.
توسعه دوربین عکاسی عنوان یک ابزار ثبت اواخر قرن نوزدهم میلادی بسیاری هنرمندان مسئولیت واقعه نگاری رهایی بخشید ،دوربین جزئیات محیط بیرونی ثبت میکرد واز طریق هنرمندان جستجوی ذهن وگستره نهان مجاز کرد ابتدا وسیله نهضت امپرسیونیسم (اصالت دریافت حسی ) وسپس اکسپرسیونیسم (اصالت بیان) هنرمندان قرن سخت گیریهای رئالیسم (واقع گرایی )اکادمیک رهایی یافتند وپوسته حفاظتی رااز احساسات خود کناری افکندند.
سپس اوایل قرن بیستم وسیله کوبیست فهم جدیدی روابط فضایی وزمانی گسترش تکنیکی هنرهای تجسمی پاگرفت ورفته رفته واسطه وسایل جدید ارتباطات نظیر رادیو تصاویر متحرک ونهایتا تلوزیون خصیصه بصری جدید حوزه تبلیغات فروش کالاهـا
وتجارت شکل گرفت .در اواسط قرن نوزدهم تصویرسازی فقط منظور اهداف روزنامه نگاری کارگرفته اما دهه 1870 بعد طراحی تصویرسازانه شکل جدیدی که همانا ترکیبی تایپ ورسامی وسیله ژولس شره پوسترهای تبلیغاتی تغییر یافت .حروف نگاری او هماهنگی تصاویر سحر انگیز ورنگارنگ ومملو تاثرات حسی (امپرسیون) طراحی میشدند .
پوسترهای او پیشاهنگ نهضت جدیدی نام ارت نووه(هنر جدید) که توسط فرم اندام وار (ارگانیک) زاده شده واز ماشین دنیای جدید مصرف تعریف میشد . سپس سبک گرافیکی توسط افراد دیگری چون تولوز لوترک الفونز موکا پی گیری ودر دهه اول قرن بیستم طراحی تصویرسازانه سبک جدیدی که پوسترهای (شی واره) نامیده میشد. ابتدا المان وسپس انگلستان وفرانسه وایتالیا ادامه یافت.
این سبک ابتدا توسط (لوسیان برنارد) هنرمند المانی طرد عناصر غیر ضروری تصویری ونوشتاری نفع صورت پردازی یک شی موضوع تبلیغی شکل گرفت .چنین پوسترهایی معمولا فقط علامت تجاری کالا جای متن ارائه میشدند. پوسترها که لحاظ زیبایی شناختی گیرا وبه لحاظ تجاری موفق بوده اند وحدت عمیقی رسامی وطراحی نمایش میگذارند. پوسترهای برنارد کمپانی پریستر مچ مصادیقی بودند قدرت تصویر ونوشتار طراحی شده یک مجموعه موزون.
در طی سالیان نخستین قرن بیستم تصویرسازی وعکس باوزن وارزشی یکسان البته ارتباط متن نیاز وبودجه خاص استفاده میشدند. عکس بهترین وسیله نشان دادن واقعیت حالی که تصویرسازی افسانه پردازی وقهرمان پردازی یک کالا یک ایده مناسب تر وچنین چیزی یک استراتژی (روش راهبردی دراز مدت)معمول فروش خصوصا ایالات متحده که رقابت کالاهای بیشتر سرعت بیشتری نسبت اروپا داشت روش نیمه اول قرن بیستم ادامه داشت.
ما بین دو جنگ جهانی واقع گرایی هنرهای زیبا کاربردی امریکا بالا مرتبه داشت. حالیکه اروپاییان سمت تصاویر انتزاعی ماشین واره پیش میرفتند.حتی اروپا دو رویکرد صورت موازی (گهگاه ادغام شده)ظاهر یکی خالص ودیگری دکو راتیو.ساده کردن فـــرم در
بعضی هنرهای کاربردی معمول گشت که تحت تاثیر جنبشهای ایدئولوژیک مکتبهای هنر مدرن قرار داشتند . چنین امری مشتمل بکارگیری کولاژهای تصویری تجزیه فرمهای نوشتاری عنوان عناصر طراحی که همانا سمبل عصر ماشین بودند باشند.رویکردی که فتوریست ایتالیایی وهم دستیل هلندی سازه گراهای روسی اروپای شرقی چنین باهاواس المانی میگرفت .
این گروهها بعدا ملاکهای خلوص هنری نحوی توسعه دادند که اساس انها سا ختن تصاویر فقط عکاسی محدود میباشد همچنین عناصر نوشتاری که موجود بودند .تصویرسازیهای (ال