لینک دریافت فایل خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .DOC ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 63 صفحه
قسمتی متن :
مقدمه
از کجا امده ایم: سراغاز هستی
برای چه امده ایم: هدف زندگی
به کجا خواهیم رفت: سرانجام حیات
و عبارت دیگر حس کنجکاوی او وادار کند راز هستی معمای خلقت درک کند او پیوسته خواهد سراغاز سرانجام هستی بداند هدف خلقت بدست اورد اگر باره فکر نکند نیندیشد دچار افکار مالیخولیائی شود فشار روحی عجیبی قرار گیرد.
جایگاه معاد
معاد تحمل فطرت هر انسانی جایگاه قابل توجهی دارد زیرا کیست نپرسد نخواهد بداند اینده انسان جهان چه شود؟ پایان عمر تلاش ما کجا رسد؟ نتیجه هدف زندگی چیست؟ اری سئوالها همه مطرح گرچه افرادی زبان معاد نمی پذیرند ولی ناخوداگاه عمق جان خود احساس ابدیت انسان دارند گاه گاه خود علامتهایی نشان دهند دلیل وجود مرگ پوسیده شدن جسم حاضر نیستند انسانیت شخصیت واقعی او نابود نیست شده بدانند ما نمونه علامتها اینجا بیان کنیم .
1- تمام منکران معاد قبر نیاکان خود احترام گذارند.
2- نام شخصیتهای مرده خیابانها ، موسسات ، مدارس دانشگاهها گذارند.
3- گاه مردگان خود مومیایی کرده فاسد نشوند یکی احساسات درونی انسان احساس غربت دنیا او تنگ همسر باغ مسافرت موقتا خود سرگرم سازد ولی پس چندی ابز درون احساس کمبود کرد همه وسائل رفاه او سیر نمی کند گاهی فکر خود کشی افتد گاهی پرسد هدف افرینش چیست؟ چرا من هستم تمام قلقلک درونی نشان دهد انسان احساس غربت کندو جهان تمام گستردگیش او تنگ جسم او قفس دنیا او زندان احساس فیزیکی زمینه ایمان روزی انجا انسان سیر شود تمام ارزوها اهدافش رسد زیرا پاسخ هر نیاز احساس قلقلک درونی بیورن موجود مثلا احساس تشنگی اب احساس شهوت همسر احساس غربت معاد پاسخ داده شود طول تاریخ هیچ کس دلیل علمی نبودن معاد نیاورده چیزی مخالفان معاد زمزمه کنند مگر شود انسان مرده ذراتش پوسیده پخش شده بار دیگر زنده شود؟ پاسخ عقل قران شود کار نشدنی نیست فکر قابل تصور دائما شبانه روز نمونه زنده شدن مردگان چشم خود بینیم امام جواد (ع) فرماید: خوابیدن بیدار شدن بهترین نمونه مردن زنده شدن ما قابل درک کند اری مرگ یک خواب طولانی شدیدی بیش نیست بهار پاییز درختان نمونه دیگری زنده شدن مردن گیاهان سوره فاطر خوانیم : خداست دها فرستد ابر انگیزد شهرها مناطق مرده روانه کند پس باریدن شهر مرده زنده کند سپس فرماید «کذلک النشور» یعنی زنده شدن مردگان مانند زنده شدن درختان گیاهان جای دیگر فرماید: «احیینا بلده میتا کذلک الخروج» ما واسطه باران شهر مرده زنده کردیم همچنین خروج شما قیامت .
بنابراین نمونه زنده شدن افرینش هر روز شب هر سال فصل پیش چشم ما درخشد مساله زنده شدن مرده ما ساده ممکن جلوه دهد.
داستانی دیگر
روزی حضرت ابراهیم کنار دریایی گذشت لاشه حیوانی دید حیوانات پرندگان جانوران دریایی ریخته اند هر کدام قسمتی بدن او خورده اند وقتی حضرت ابراهیم منظره دید خدا پرسید روز قیامت چگونه حیوانات زنده کنی خداوند حضرت ابراهیم پرسید ایا ایمان معاد قدرت من نداری؟ گفت : چرا اما چشمان خودم نبینم ارامش پیدا نمی کنم خداوند ابراهیم گفت چهار پرنده بگیر بکش گوشتشان درهم مخلوط کن سر چند کوه بگذار وپس یک یک انها صدا بزن ببین چگونه ذرات مخلوط جدا کنار پرنده اولی ساخته شود حضرت ابراهیم همین کار کرد مشاهده کرد وقتی پرندگان صدا کند چگونه قطعات هر پرنده سر هر قله پیوندد همان پرنده قبلی سازند.
«دلیل اول معاد»
برای معاد چند دلیل محکم توان اورد عقل قران بیان فرموده جمله اینکه چون خداوند عادل باید معاد باشد اگر قیامت نباشد عدالت خداوند ضرر زند سوی دیگر دردنیا جز اینست ندرت گوشمالی جزئی بیشتر چشم نمی خورد دیر زود خوبان بدان دنیا روند اگر حساب جزایی جایی دیگری مثل قیامت کار نباشد مردن همه نابود شوند پس عدالت خدا چه شود؟ اری چون خداوند عادل دنیا جزائی نیست پس باید سرای دیگر جزاء باشد.
سئوال