فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

تحقیق جهانی شدن بازار


لینک دریافت فایل خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 31 صفحه


 قسمتی متن : 

 

جهانی شدن بازار

سیر تکاملی بشر بویژه پیشرفتهای فن اوری قرن حاضر زمینه مختلف جمله ارتباطات حمل نقل، دنیای بزرگ ما جهان کوچک بهم وابسته تبدیل کرده است. بارزترین ویژگی جهان امروز که زمانهای گذشته متمایز ساخته، ضرورت ارتباطات همزیستی سایه همیاری داشتن روابط سایر ملل باشد. اساس انتخاب بین حضور صحنه بین المللی عدم حضور،جای نداری بحث ندارد چرا که وجود یک کشور یک سرزمین معین جمعیتی مشخص کافی که عنوان عضوی اعضای جامعه بین المللی شناخته شود.

یکی جنبه مهم اربتاطات بین کشورها، روابط اقتصادی ملل باشد. اقتصاد بیم الملل یک سو عنوان بخشی روابط خارجی بین المللی یک کشور سوی دیگربه صورت ابزری جهت رشد توسعه اقتصاد داخلی کوشش جهت ارتقای سطح زندگی رفاه مردم شمار رود. امروزه اقتصاد بین الملل اقتصاد داخلی انچنان گره خورده که واقع مکمل ملزوم یکدیگر هستند.

امروزه پدیده جهانی شدن صورت یک امر غالب جهانی شدن امده است. پدیده کشور حال توسعه صرف نظر تمایل عدم تمایل انها گرفته است. لذا مهم درک صحیح مقوله اینکه چه تحولاتی مشارکت حضور فرایند ضروری است، ما انتخاب خلاق گزینش بهتر یاری نماید.

ورود بازار جهانی شدن

یکی خصوصیات جهان کنونی نزدیکی انسانها یکدیگر است. جهانی شدن یعنی معنی شدن مرزها معنی تولد شکل جدیدی تجارت بازرگانی، مرحله نوین اقتصادی دنیا، دیگر خریدار نیست که دنبال جنس خود فروشگاهی فروشگاه دیگر خیابانی خیابان دیگر رود، بلکه فروشنده که دنبال خریدار شهر شهر کشور کشور جست جو کند. تجارت الکترونیک چنان تحولی ایجاد نموده که فرصتها تهدیدات بالقوه عظیمی سبب شود. هر کس تحولات فن اوریهای جدید امر فروش بازار یابی بهره باشد چرخه رقابتها کنار خواهد رفت هر که نواوریها استفاده نماید تواند امیدی بقای خود داشته باشد. امروزه ورود بازار سایر کشورها نیازمند تعیین یک برنامه ریزی اساسی است. هر شرکت باید برنامه خود گشودن هر بازار معین نماید.

بازار یابی بین المللی

بازار یابی بین المللی همه تفاوتهای ظاهری، اصل همان بازار یابی تعریف بازار یابی – است. نظر کاهلر منظور بازار یابی بین المللی بازار یابی چند ملیتی، بازار یابی کالا خدمات بیش یک کشور تواند شامل جهانی صدور کالا کشوری کشور دیگر باشد. بازار یابی جهانی عبارت فرایند تمرکز منابع (نیروی انسانی، پول سرمایه فیزیکی) اهداف یک سیستم بازار جهانی. بدین ترتیب مدیریت بازار یابی بین المللی عبارت از0هماهنگی ادغام چندین برنامه بازار بین المملی صورت یک برنامه موثر بین بین المللی تعریف بازار بین المللی فقط جهت تعریف عاو بازار یابی متفاوت اسن که کالاها خدمات دارای مرزهای سیاسی بازار یابی شوند.

راهبردهای ورود بازار جهانی

به طور کلی راهبردهای ورود بازار جهانی توان شرح زیر طبقه بندی کرد.

صادرات 2- اعطای امتیاز 3- مشارکت 4- تولید خارجی

صادرات: صادرات معنای انتقال کالا ارسال فرستادن کالا جایی جای دیگر است. جابجایی داخل کشور داخل خارج هر دو مشمول تعریف است. اصطلاح بازرگانی صادرات یکی راههای ورود بازارهای سایر کشورهاست. صادرات عبارت تولید کالا یک کشور مصرف کشور دیگر. روش مرسوم بدین شکل ورود بازارهای جهانی شیوه کم خرج تلقی شود راهی که اغلب براحتی انجام پذیر است. علاوه بدان سبب که فروش صادراتی حداقلی تعهد منابع نیاز داشته کمتر برنامه ریزی خانگی متاثر سازد، کم خطرترین راه رفع نیاز شمار رود.

اعطای امتیاز: روش دیگر ورود بازار خارجی، اعطای امتیاز سک شرکت تجاری محلی انجام تولید توزیع محصولات شرکت هر دو باشد. شیوه معمولا قدم بعدی عملیات صادرات است. البته صورتی که شواهد حاکی ا ن باشد که بازار نظر محصولات شرکت بازار سود اوری است. اعطای امتیاز شرکت قادر سازد ککه ئامنه فعالیتهایش بدون هیچ سرمایه گذاری مستقیمی نیروی انسانی تجهیزات گسترش دهد.

اعطای امتیاز دو شکل امکان پذیر است. روش اول، قرارداد تولید روش دوم، قرارداد همکاری مدیریت باشد. حالت اول عرضه کننده امتیاز تولید کننده محلی تولید یک کالا قرارداد بندد حالت دوم شرکت، دانش مدیریت خود اختیار یک سرمایه گذار خارجی قرار دهد ککه حالت، شرکت جای کالا، خدمات مدیریت عرضه دارد.

مشارکت: استراتژی، سرمایه گذار خارجی سرمایه گذار داخلی یک فعالیت تولیدی بازرگانی انجام دهند. حالت ممکن سرمایه گذار خارجی بخشی سهام یک شرکت محلی بخرد شرکت محلی بخشی سهام شرکت خارجی کشور خودش خریداری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.