فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

فایل جهت دانلود

معرفی و دانلود فایلهای پر کاربرد فارسی

تحقیق خبردر اصول روابط عمومی


لینک دریافت فایل خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 68 صفحه


 قسمتی متن : 

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1

ارزشهای خبری 7

عناصر ارکان خبر 12

سبکهای خبرنویسی 15

منبع ولید 20

تیتر سرعنوان 24

ویرایش 29

خبر غیرقابل چاپ 32

احترام معتقدات 32

از غفلت رشوه 33

فرایند خبر 35

گزینش استحاله 35

دروازه بانی خبر 36

معیار عبور خبر 36

مدلهای حرکت جریان خبر 37

جامعه شناسی تولید خبر 39

خبرهای رویدادمدار فرایند مدار 41

مقدمه :

خبر چسیت؟ پرسشی کوتاه که پاسخ جویی بخش وسیعی ادبیات روزنامه نگاری شکل داده است.

خبر، گزارش واقعیتهاست، اما خر واقعیتی نمی توان خبرنامید.

در تعریف دلیل نمی توان هر واقعیتی خبر نامید که فلان واقعیت مثلا همگان روشن است، نو نیست چون کهنه است، قابل طرح نیست وقتی واقعیت تازه نیست، نمی تواند جنبه خبری داشته باشد.

خبر، پیامی که احتمال صدق کذب وجود دارد.

خیلی خبرها چاپ رسند، اما روز بعد مدتی بعد تکذیب شوند. بنابراین، تعریف فوق فقط بخشی مفهوم خبر گیرد، اما عین حال باید افزود که خلاف پیشین، که خبر گزارش خواند، تعریف، خبر پیام نامیده شود.

خبر، الزاما گزارش رویداد جاری(تازه) نیست.

چرا؟ زیرا که ممکن که جنبه تازه یک رویداد کهنه قدیمی، عبارت دیگر زوایای جدیدی انچه که قبلا رخ داده است، اشکار کند بنابراین یک موضوع قدیمی، یک وجه تازه خبری بدهد.

رویدادی که قرار اتفاق بیفتد.

خبرهایی نظیر اینکه «فردا برف خواهد بارید»، «کنکور سراسری هفته اینده برگزار شود» «سمینار مطبوعات بهار اینده تشکیل شود»، جمله خبرهایی هستند که مشمول تعریف فوق قرار گیرند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.